16. 2. 2013
Specialized Pitch built by Ozzy
13:45 | Vystavil
Ozzy |
Upravit příspěvek
V loňském roce jsem zakoupil bike, od kterého jsem si sliboval, že mě doveze kam potřebuji. Sjedu, vyjedu, přejedu a přeskočím vše co bude v mých možnostech (takže bike nebude až tak namáhaný :-)).
V prvních okamžicích jsem byl s kolem opravdu spokojený, však netrvalo dlouho a ze základního modelu Specialized Pitch Comp začaly díly odpadávat. Vidlice začala mít vůli, v zadním kole odešel ořech, brzdy začaly téct, přahazovačka se na kotevním čepu vymáčkla,.....mohl bych pokračovat ještě dlouho. Jediné co zbylo byl rám. Takže když mi zbyl jen krásný rám, začlo skládání kola, které by snad již mohlo něco vydržet a splnit nároky, které dnes vyžaduje čím dál větší skupina jezdců.
Bike byl složen z těchto dílů:
Vidlice: Fox Float 36 (160mm)
Rám: Specialized Pitch (150mm)+ tlumič Cane Creek DBAir
Řidítka: Renthal Fat Bar
Gripy: ODI INTENSE
Představec: KORE REPUTE (35mm)
Hlavové složení: CRANKBROTHERS
Kola: MAVIC CROSSLINE (QR20/12mm)
Pláště: SCHWALBE HANS DAMPF TrailStar (26 x 2.35)
Řazení 10x, přehazovačka 10x, kazeta 10x (36-11z), řetěz 10x, brzdy, kotouče XT ICE Tech.,
Kliky: SHIMANO XT
Převodník: RENTHAL 36z
Napínák: Shaman Drake
Pedály: SHIMANO SAINT
Sedlovka Rock Shox Reverb - 125mm
Sedlo: Specialized Henge Expert
Spodní kryt rámu : handmade from Carbon
Váha biku: 14,54kg
Skládání celého kola šlo báječně. Však díky mé náročnosti a neustálého vymýšlení si nějakých zlepšováků, docházelo v průběhu stavby k drobným úpravám. Např. Aby se XT kliky točily i při nánosu bahna mezi napínák/kliku a při použití spodního chrániče napínáku se kliky netočily vůbec (držáky 22z převodníku narážely do plastového těla chrániče napínáku), bylo nutné držáky malého převodníku (22z) odstranit .
Dále se vyráběla zadní pevná osa. V náboji je díra 12mm a v rámu 10mm. Nechtěl jsem zasahovat do rámu a tak se na CNCčku vyrobyla z Certalu osa viz obrázek. Certal má výborné vlastnosti. Váhu cca jako dural a pevnost jako ocel.
Tlumič zadního pérování CANE CREEK DBAir
Rozměrově sedl přesně do originálních úchytů v rámu. Nikde se noepíral a jeho chod byl hladký. Při nákupu v Krab Cycles mi bylo nabídnuto seřízení tlumiče. Já si vybral více sjezdový režim a ihned po montáži zkusil chod, který byl excelentní. Však i zde se objevil problém a to v jeho uložení. I přes použití originálních rozpěrek (černé) byla v uložení značná vůle. Tak jsme opět zapli mašinu a vyrobili nové rozpěrky(zlaté). Po montáži se vůle již neobjevila.
Tak. Dětské mouchy jsou odstraněny a už jen bike otestovat. Jsem zvědavý, jak se bude chovat v zátěži.
S láskou Ozzy
V prvních okamžicích jsem byl s kolem opravdu spokojený, však netrvalo dlouho a ze základního modelu Specialized Pitch Comp začaly díly odpadávat. Vidlice začala mít vůli, v zadním kole odešel ořech, brzdy začaly téct, přahazovačka se na kotevním čepu vymáčkla,.....mohl bych pokračovat ještě dlouho. Jediné co zbylo byl rám. Takže když mi zbyl jen krásný rám, začlo skládání kola, které by snad již mohlo něco vydržet a splnit nároky, které dnes vyžaduje čím dál větší skupina jezdců.
Bike byl složen z těchto dílů:
Vidlice: Fox Float 36 (160mm)
Rám: Specialized Pitch (150mm)+ tlumič Cane Creek DBAir
Řidítka: Renthal Fat Bar
Gripy: ODI INTENSE
Představec: KORE REPUTE (35mm)
Hlavové složení: CRANKBROTHERS
Kola: MAVIC CROSSLINE (QR20/12mm)
Pláště: SCHWALBE HANS DAMPF TrailStar (26 x 2.35)
Řazení 10x, přehazovačka 10x, kazeta 10x (36-11z), řetěz 10x, brzdy, kotouče XT ICE Tech.,
Kliky: SHIMANO XT
Převodník: RENTHAL 36z
Napínák: Shaman Drake
Pedály: SHIMANO SAINT
Sedlovka Rock Shox Reverb - 125mm
Sedlo: Specialized Henge Expert
Spodní kryt rámu : handmade from Carbon
Váha biku: 14,54kg
Skládání celého kola šlo báječně. Však díky mé náročnosti a neustálého vymýšlení si nějakých zlepšováků, docházelo v průběhu stavby k drobným úpravám. Např. Aby se XT kliky točily i při nánosu bahna mezi napínák/kliku a při použití spodního chrániče napínáku se kliky netočily vůbec (držáky 22z převodníku narážely do plastového těla chrániče napínáku), bylo nutné držáky malého převodníku (22z) odstranit .
Dále se vyráběla zadní pevná osa. V náboji je díra 12mm a v rámu 10mm. Nechtěl jsem zasahovat do rámu a tak se na CNCčku vyrobyla z Certalu osa viz obrázek. Certal má výborné vlastnosti. Váhu cca jako dural a pevnost jako ocel.
Tlumič zadního pérování CANE CREEK DBAir
Rozměrově sedl přesně do originálních úchytů v rámu. Nikde se noepíral a jeho chod byl hladký. Při nákupu v Krab Cycles mi bylo nabídnuto seřízení tlumiče. Já si vybral více sjezdový režim a ihned po montáži zkusil chod, který byl excelentní. Však i zde se objevil problém a to v jeho uložení. I přes použití originálních rozpěrek (černé) byla v uložení značná vůle. Tak jsme opět zapli mašinu a vyrobili nové rozpěrky(zlaté). Po montáži se vůle již neobjevila.
Tak. Dětské mouchy jsou odstraněny a už jen bike otestovat. Jsem zvědavý, jak se bude chovat v zátěži.
S láskou Ozzy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
6 komentářů:
pěkná práce, černá je dobrá...
ale zajímal by mě ten tlumič... fakt je to taková bomba, jak se všade píše? není to jen přefouknutá bublina?
Ozáku super! Se vedle tebe budu s endurem stydět :(
Zatím jsem jej neodzkoušel v terénu, ale již po montáži je znát progresivní chod jako blázen. Mohl jsem jezdit jednu sezonu na titan péru a připadá mi to hodně podobné. Neuvěřitelně jemné na začátku a pak přitvrzuje. Ale to je pocit na suchu...musím zkusit v terénu :-)
pěkná práce :) propracovyný do detajlu :) a na kolik tě vyšla ta zadní osa :)
CCA 550,- ale byto hlavně tím, že jsem si většinu dělal sám. Takže normálka ;-)
Ahoj.Chci se zeptat. Ta osa z Certalu,je takhle do zlata origo-materiálem? Nebo je to barvený? Ještě otázka, byl bys ochoten vyrobit stejnou osu ale v průměru 10 mm? Pokud ano, za kolik? Díky Martin.
Okomentovat