10. 7. 2009

Špind DH and BC

Začnu trochu zeširoka.Původně bylo v plánu jet na 3 dny do Schladmingu a Wagrainu,ale počasí rozhodlo,že to odložíme a tak jsme vymýšleli co podniknout.My s bráchou jsme se rozhodli,že pojedem do Krkonoš a sháněli jsme kdo by se přidal.Jenže Ozzy si začal vymejšlet,že chce do Geissu a na Špičák(byl z toho nakonec jen Geiss) a my chtěli na 3 dny a pod střechu.Měl s námi jet i Pepek,ale zase ochořel.Ještě vylíčím peripetie s ubytováním.Sehnal jsem ubytko přímo ve Špindlu v penzionu JB za 150kč na noc,nakonec jsem se teda dovolal a babka měla k dispozici 5lůžkový apartmán v horním patře.Byli jsme jen dva(já s bráchou) +Pepek na přistýlku,protože nevěděl jak mu bude,ale to se babce nelíbilo a že prej dva je málo,tak jsem slíbil,že za Pepka kdyžtak doplatim já.Takže domluveno.Pro jistotu sem začal ještě shánět dva lidi,když to bylo tak levný,bikeři nechtěli,tak jsem ukecal bratránka,ten sehnal kámoše a že půjdou na tůru +budou fotit.Druhej den večer mi baba volá,že to spletla a že jí přijeli lidi z Jihlavy do toho 5ti lůžáku a že má jen dvě místa v nějakým kumbálu,na to jí seru,zverboval jsem už další lidi,tak jsem jí slušně poslal do prdele,protože mi to slíbila,no měla ještě kecy kráva,jako že za to asi můžu já.Děs.Tak jsem začal shánět jinde,nechtěli jsme žádnej luxus,jen něco na přespání.Nakonec jsem narazil na hostel Pestalozza.Podle fotek ok a cena taky stopade.V pátek balíme a sobotu brzy ráno jedem.Nabírám bráchu v Kostelci a vysazuju Monču u babičky v Býchorech a pak už je to jen 100km(ale 1,5h cesty).Do Špindlu dorážíme před desátou,Pavka(bratránek) si prej přispal a přijedou až večer,předtím jedou do Harrachova.Počasí zatim ujde,je polojasno a tak se rychle převlíkáme a kupujem permice za 300.Zatím je tu jen partička poláků a tak se prvních pár jízd rozkoukáváme a větší skoky objíždíme.Pak doráží další lidi,ale zdržování se nekoná,lanovka jede rychle a kola s váma,takže za 20min stihnete vyjet a sjet,oproti Špičáku nebe a dudy.Pak už jsem trochu rozhejbanej
a tak zaskakuju i ty větší mrchy.
Něco k trati-vršek je nataženej modrou sjezdovkou,na začátku pár klopenek a na výjezdech z nich pro mě nejetelný dvojáky pak pár zatáček na louce a první(novej) větší skok za ním driftem doleva a napojujete se na starou trať lesní kořenitou pasáží k Hromovce,tam je to stejný i se skokama ,ten velkej se dá skočit celkem hluboko - jak jsem zjistil,akorát vás to potom vynese za mlíko a skákat bunnyhopem půlmetrovej odvodňovací příkop neni moc zábavný.Za tímhle skokem je jinak klopenka a troják z boulí,ale je to měkký a takový nijaký a kdo to zkusil už to pak nejel.Pak se popojede po sjezdovce k tomu druhýmu skoku- menšímu bráchovi na Hromovce a vjede se zase do lesa na kořeny,ale ty jsou (většinou) nově pod lávkama s pletivem,takže tahle pomalejší technická pasáž skoro zmizela až je to skoro o ničem.
Nakonci tohohle úseku jsou dvě dřevěný klopky proti sobě,ale jsou malý a u sebe,takže tu druhou jsem ani nenajížděl,stačí nadhodit předek a strhnout to doleva. Pak už je to zase stejný akorát ty dvě kamenitý pasáže jsou rozmrdanější,je tam víc volnejch kamenů a taky menší korejtko.Někde čuměj fakt zrádný šutry(po celý trati),takže když si dáte blbou stopu,může se to vymstít.Já jsem jebnul ráfek megamrdou,kupodivu neprorazil,ale S-type se rozjel do stran ,jsou tam boule jak prase a u kalíšku napraskl na obě strany,je jen otázkou času kdy pojde,ale vydržel po zbytek výletu.Brácha se prozměnu zasekl na kořenech a položil to - ohnul si na novým kole přehazku+patku +protikus na rámu.Nějak jsme to srovnali,ale poslední den to nevydržela a upadla.Jinak patka přehazky na Norcu six 08 je technickej paskvil,málo materiálu,zahloubení šroubů až moc,takže stačí málo a budete si shánět celou novou horní stavbu.Sucks.Před obědem se strhla průtrž,lanovka nejela,tak jsme zalezli pod střechu,což mi až tak nevadilo,nemusím jet každou půlhodinu,to bych brzy odpadl.Když to přešlo,šli jsme pro dlouhý hadry a jeli znova.Na blátě mě to bavilo mnohem víc,lítali jsme jak utržený.Já si to dal za ten den asi desetkrát,brácha min.o 2 jízdy víc(no jo,holt mladá krev).Hadry jsme pak po ježdění nacpali do pytlů,kola spláchli wapkama(asi nejlepší boxy na mytí v CZE) a protože jsme poslední jízdu fotili a dolu sjeli až pozdě,tak na penzion vyrážíme až po sedmý večer.Nemohli jsme to najít,bylo to ve stráni u Medvědína,ale v jiný ulici než bylo na netu.Po pár telefonátech majiteli to teda nacházíme,ale nebylo kde zaparkovat,silnice jen na jedno auto se zákazem zastavení a příjezdová cesta k chatě o sklonu 25 stupňů zaplněná autama moraváků.Tak jdu zjistit co a jak.Recepce neexistuje,nakonec se zjednoho pokoje vypotácí totálně nalitej týpek-správce a uklidňuje nás ať to necháme v zatáčce,prej to je s policajtama domluvený.Moc mu nevěříme,ale nedá se nic dělat.Doráží i Pavka s Michalem.Pak se jdem ubytovat,slibovaná kolárna není,takže máme k dispozci ještě jednolůžák kam dáme kola a sušit hadry.“Penzion“ je jak z hororu,spíš jen taková neudržovaná barabizna na přespání,všude něco padá a vrže,chodíme radši ve dvou,bojíme se že půlnoci vyleze někdo s motorovkou ze sklepa a podá si nás.Do toho ještě nalitý moraváci(samý padesátníci)řvoucí do noci a lítajíci po chatě polonahý,ráno v šest už kvičí "budíček" a snaží se probudit své slušnější kolegy.No co bysme chtěli za stopade,žo jo :o) .Po snídani přemýšlíme co podniknem,jsem sice rozlámenej,ale počasí rozhoduje a jdem na Back Country gondola tour,kluci jdou fotit na hřebeny u Sněžných jam.Nasazuju teleskop,lehký hadry,svačinu a kokosku +chrániče na bágl a bereme to horem do Sv.Petra,chytáme lanovku a pak po zelený na Klínové boudy.Jelikož se tam nedá rozumně dostat po cyklostezce přelejzáme zátaras a jedem turistickou a je to supr singl,sjezdíky+místy do kopce i tlačka,ale to nevadí,čeká nás sjezd 8km po žlutý až do Dolního Dvoru-zase singl,šutry,kořeny,výhledy - extáze.Z Dolního Dvoru přesun po nový asfaltce podél potoka mírně do kopce do Strážného,kde si dáme oběd,pingl je vtipnej,obří porce za levno.Následuje sjezd do Vrchlabí asi 2km po žlutý,pěšina se místy schovává v trávě,dál je to lesem slušným sklonem až k silnici.Tlačíme na lanovku akorát včas.Tady nejsou na kolaře moc nachystaný,jede to pomalu,ale nakonec jsme nahoře u rozhledny na Žalým a rozhodujem si to dát dolu Dumlichovým dolem.Od rozhledny jedem rovně,neuhýbáme po cyklostezce a po cca 1km traverzu zatáčíme doprava dolů po zarostlý lesní cestě sjezdem ke žlutý a odtud dolů k lanovce,je to sešup mazec,spodek se jede po horském chodníku,nechybí přejezd potoku,schody a další chuťovky,to celý v slušný kudle,potkáváme pár pěšáků,co nechápou kde se tam bereme :o).Na lanovku jsme to stihli zase akorát,jede jednou za hodinu a i když teď už jsme jak prasata nevadí to a berou nás.Zase slimák gondola na Žalý.Nejdelší byl přesun ze Žalýho na Mísečky,sice sem tam nějakej sjezd po lesní cestě,ale většinou rovně nebo do kopce,ještě že je dneska hezky a neprší,to by bylo moc,už jsme dost jetý.Okolo pátý jsme pod Medvědínem,dáváme pauzu a pouštíme to závěrečným sjezdem po turistický sjezdovce do Špindlu - tohle je pro změnu speed highway track,myslím že sedmpětek to dá jak nic a to se snažím brzdit abych to měl od kontrolou,páč sem tam leží větší šutr a hodit krysu v týhle rychlosti bych asi nechtěl(v plný polní by to byl větší mazec),lidi opět nechápou,ale nemám čas je sledovat a za sekundu jsem dole.Jedem ještě na wapku umejt kola a brácha toho nemá dost a veze se nahoru na Pláně,dá si DH nalehko,jede to v kuse což po těch ujetých 40km( z toho cca půlka z kopce) obdivuju,kde se v něm ještě bere síla.Cestou na chatu potkáváme kluky na zahrádce,Pavka se během hodiny na slunci spálil jak vepřík,Michal se zase styděl vysrat do kleče a tak šel 3km tam a zpátky ze Sněžných jam na Labskou,no dvojka k popukání.Večer už jsem zdechlej,děláme večeři,chvíli film a pak odpadávám do komatu.Pondělí-poslední den,zavrhujem přesun do Rokytnice a jdem lítat na Sv.Petra,je polojasno a trať vyschlá,akorát ta únava kdyby nebyla.Moc to teda nehrotím,dělám pauzy během jízdy a spíš zkouším různý stopy,ale třetí jízdu už je to lepší a baví nás to zase moc.Dáváme si i singl po zelený,začátek je rozbahněnej děsně,ale pak je z toho moc pěkný svezení po šutrech,akorát bacha na lidi,bylo jich tam dost,těm co uhnuli jsem slušně poděkoval.Bráchovi někde na DH definitivně upadla přehazka a tak jezdí bez řetězu.Před třetí dáváme poslední jízdu a balíme to směrem Poděbrady.Pavka s Michalem ještě bloudili někde po horách,šli na Sněžku a nějak se jim to protáhlo,takže v době našeho odjezdu to měli tak na 1,5h chůze k autu.Byl to super třídenní trip,moře nasjezdovanejch kilometrů,sračky i sluníčko,BC nejvíc.Kdo to dočetl až sem má + .Galerky z soboty a neděle tady.