12. 10. 2009

Tenerife 2009 - part 2

Takže pokračujeme.Už v neděli připravuju Monču že zítra se brzy vstává a jedem na hory,
já se těším dost,Monča o něco méně :o).Vyrážíme do národního parku Teide,
který se rozkládá v centrální části ostrova a má zhruba tvar kruhu s Teide uprostřed.

Po první části serpentin se dostáváme nad mraky a pokračujeme dlouhými rovinkami
pořád vzhůru až do cca 2000m.n.m,kde nás čeká první zastávka
a tou je menší tůra po trase č.13,která má převýšení 300m a vede po lávových polích.

Vycházíme za super azůra,potkáváme pár lidí a skupinu dělníků opravujících tur.stezku
a pak už jdeme sami.

Po výstupu do sedla se přižene mrak,ochladí se,pak se to rozfouká,ale na sestupu dolů se zatáhne,jdeme v mlze,pak v dešti a z 20C se ochladí o deset stupňů.Zmrzlí dojdem k autu,mraky jsou pryč a sluníčko do nás zase pere.

Přesunujeme se po silnici přes lávové pole a různé vyhlídky až k Roques de García což jsou bizarní skalní útvary okolo kterých vede krásná turistická trasa č.3.

Je už odpoledne,takže potkáváme jen asi 5 lidí za 2 hodiny,couráme se protože často stavíme kvůli fotkám.Počasí nám přeje,až na vítr,který dost fouká,nahoře to můsí být síla.
Na terase horské chaty si dáváme kafíčko a sušenku a vyrážíme na zpáteční cestu,kdy ještě občas stavíme na fotky.

Úterý je den odpočinku,jedeme do Playa de las Américas,což je největší turistická aglomerace na Tenerife,procházíme krámky,zevlíme na promenádě a dáváme oběd v Burger Kingu.Počasí nic moc,takže se opět nekoupáme,už je to 5 dní v kuse co je blbý počasí,fakt síla.Středa - konečně je krásně,takže se rychle rozhodujem,že vyrazíme na nejhezčí pláž Tenerife,což je Playa de las Teresitas i když to máme asi 110km(většinou ale po dálnici).

Je to uměle vytvořená pláž 8km severně od hl.města Santa Cruz de Tenerife,která je z písku dovezeného ze Sahary,ohraničená kamenným valem,takže nejsou vlny-ideální pro rodinky s dětmi,vstup do vody je velmi pozvolný,všude jsou palmy a k dispozici několik stánků s občerstvením.Je to jediný den kdy jsem šnorchloval na skalkách u pláže,ale dlouhá doba ve vodě nebyla nic moc pro mojí angínu.I tak to bylo super pozorovat ryby a prohánět se kolem nich pár metrů pod hladinou.Namazali jsme se třicítkou,ale asi to bylo málo,protože po celém dni na slunci jsme se trochu připekli(zjistili jsme až druhý den ráno :o) ),absťák po sluníčku byl znát.

Tak,to byly naše další tři dny,těšte se na pokračování.Fotky tady.Deutsch